Veelgestelde Vragen

Wat is de functie van de wijkraad?

De Wijkraad heeft als doel het woon- en leefklimaat in de wijk waar mogelijk te verbeteren en te voorkomen dat de wijk achteruit gaat. De Wijkraad staat met beide benen in de wijk, tussen de bewoners. Zij luistert, denkt mee en adviseert. De Wijkraad praat en overlegt met bewoners of neemt zelf het voortouw. De leden van de Wijkraad zijn de schakel tussen de bewoners en de Gemeente 's-Hertogenbosch.

Wat voor soort kwesties behandelt de Wijkraad?

De Wijkraad behandelt diverse zaken, van woonwijkontwikkeling tot buurtveiligheid en van leegstandbeheer tot verkeersproblemen.

Heeft de Wijkraad beslissingsbevoegdheid?

Nee, de Wijkraad heeft een adviserende rol. Beslissingen worden genomen door de Gemeente, maar de raad kan wel invloed uitoefenen door hun advies.

Heeft de Wijkraad regelmatig contact met de gemeente?

De Wijkraad heeft op zeer regelmatige basis contact met de wijkmanager van de Gemeente 's-Hertogenbosch voor Wijk Rosmalen Centrum & Hondsberg. Hier kaart de Wijkraad bepaalde kwesties aan zij van belang acht. De wijkmanager kan zo ook met vragen en/of opmerkingen communiceren richting de wijkraad.

Zijn de vergaderingen van de Wijkraad openbaar?

In principe zijn de vergaderingen van de Wijkraad besloten. Echter, als u belangstelling hebt om een vergadering bij te wonen kunt u contact opnemen via het contactformulier.

Kan ik de Wijkraad inschakelen bij een conflict met bijvoorbeeld mijn buren?

Voor conflicten met buren neemt u contact op met de buurtbemiddeling van de Gemeente 's-Hertogenbosch via mail: info@buurtbemiddeling073.nl.

Hoe blijf ik op de hoogte van activiteiten georganiseerd door de Wijkraad?

De Wijkraad meldt al haar activiteiten op deze website en via Facebook (https://www.facebook.com/WijkraadRosmalenCentrum).

Hoe kan ik me aanmelden voor de Wijkraad?

Mocht u belangstelling hebben om deel uit te maken van het wijkraadteam of wil je behulpzaam zijn bij een specifiek project, neem dan contact met ons op via het contactformulier. De Wijkraad kan altijd meer leden gebruiken!